Jill Petersen har læst en bachelor i Europæisk Business på Copenhagen Business School (CBS). Under hendes uddannelse rejste Jill til USA for at tage et study abroad ophold på University of California, Los Angeles (UCLA). Det gjorde hun for at udvikle sig professionelt, såvel som personligt. Hun læste fagene Leadership Communication Strategies, Cross-Cultural Communication and Management in a Global Workforce, Brand Management, Entrepreneurship and New Venture Formation.
UCLA er fantastisk beliggende i det pulserende Los Angeles og rangerer blandt verdens 100 bedste universiteter. Hvis du også drømmer om at kombinere studie og rejse, så læs med her og bliv inspireret af Jills studieophold og hendes oplevelser med UCLA og USA som studiedestination.
Jeg valgte dette universitet, da jeg var overbevist om, at et udvekslingsophold på UCLA ville have varig positiv indvirkning på min professionelle fremtid (i form af karrieremuligheder, netværk og akademisk anerkendelse), samt min personlige fremtid (såsom forbedring af det engelske sprog, personlig udvikling, kulturel læring og selvstændighed).
Jeg boede i et lejlighedskompleks i Westwood-området med to udenlandske piger, som også gik på UCLA. Lejlighedskomplekset lå få minutters gang fra diverse undervisningslokaler, hvilket gjorde det praktisk og nemt at tage til og fra skole på de forskellige lokationer. Jeg vil anbefale, at man, dels af praktiske årsager, forsøger at finde et sted at bo tæt på campus, og dels så man også mærker og føler sig som en del af collegestemningen, der florerer i området omkring UCLA (Westwood). Vigtigst af alt, skal man undersøge boligmuligheder i god tid inden man rejser afsted og samtidig forvente at lejeudgifter m.m. ligger i den høje ende.
Mulighederne for at udvide sit netværk på UCLA er generelt gode. Der er i starten af semestret nogle dage, som er afsat til introduktion, hvor udvekslingsstuderende fra hele verden samles og bliver rystet sammen. Introduktionsdagene var blandt andet med til at lægge fundamentet for de venskaber, jeg fik gennem opholdet. Uagtet hvilke fag man vælger, kan man glæde sig over at ende i klasser med nogle af de udvekslingsstuderende, man mødte i introduktionsdagene. Derudover har man mulighed for at tilmelde sig forskellige sportslige aktiviteter på universitetet. Derfor valgte jeg at tilmelde mig yoga sammen med en af de andre udvekslingsstuderende, som man kunne deltage i én gang om ugen. Det var en god måde at komme i kontakt med andre studerende, som ikke nødvendigvis var udvekslingsstuderende som os.
Udover diverse sportsarrangementer, som man enten kan deltage i eller være tilskuer til, afholder Westwood-området i samarbejde med UCLA en månedlig ”Block Party”, som består af diverse sociale aktiviteter og faciliteter i byen, som henvender sig til de studerende, og er anbefalelsesværdig at tage til, hvis man gerne vil møde nye mennesker.
Jeg var til en football-kamp mellem UCLA og rivalerne fra USC på Rose Bowl Stadium, hvilket var en særligt stor oplevelse for mig. Stemningen til kampen indfangede virkelig den ikoniske og stereotype amerikanske college oplevelse, som allerede startede timerne inden kampen med ”tailgating” tæt på stadionet. Derudover er alle de seværdigheder og oplevelser, det bærer med sig at studere på et universitet centralt i Los Angeles, en kæmpe oplevelse i sig selv. Også naturen i Californien er en unik seværdighed, som byder på muligheder i form af nationalparker og selvsagt fantastiske strande langs kysten.
Da jeg søgte gennem Studysea var det bedste helt klart den effektive tilgang, der var til at få kommunikeret og startet ansøgningsprocessen hurtigst muligt. Derudover bliver man mødt af et professionelt team som værdsætter, når man rækker ud, og er klar til at være behjælpelige. Jeg vil klart anbefale andre at studere i udlandet gennem Studysea, da teamet bag er enormt behjælpelige og effektive til at få igangsat diverse processer mellem universitetet og den studerende.
Vil du også studere i udlandet? Få gratis vejledning via Studysea
Jill Petersen
HA Europæisk Business
Leadership Communication Strategies, Cross-Cultural Communication and Management in a Global Workforce, Brand Management, Entrepreneurship and New Venture Formation